Under hela livet...

Livet är fullt av händelser. Gud vill vara med oss hela tiden. Både när livet känns lätt och när det känns svårt. Och alla tider däremellan. Som församling vill vi också vara med att fira, stötta, hjälpa och dela vardagen.

te.webp

BARNVÄLSIGNELSE

I våra kyrkor ber vi gärna för barnen. För nyfödda barn har vi särskilda tillfällen då vi välkomnar barnen och ber för dem, barnvälsignelse. Detta sker i samband med våra vanliga gudstjänster.

DOP

Vi tror på att leva med Jesus. Det innebär en relation, med samtal och upplevelser tillsammans  med honom. Den som väljer att tro på Jesus kan också välja att döpa sig. Vi praktiserar dop genom nedsänkning i vatten. Dopet är en handling för att visa att man vill följa Jesus.

SAMTAL

Alla hamnar vi i situationer då vi behöver prata med någon. Då finns särskilt vår pastor och vår om som gärna lånar ut ett öra för att lyssna. Du kan vara anonym om du vill.

BRÖLLOP

I båda våra kyrkor har vi gärna bröllop. Har ni frågor kring vigsel är ni välkomna att kontakta oss, se under fliken kontakt.

BEGRAVNING

Vid livets slut här på jorden möts vi för avsked vid begravning. Vid frågor kring begravning är ni välkomna att kontakta oss, se under fliken kontakt.