PASTOR

Filadelfiaförsamlingen Vårgårda & Herrljunga

Vi söker efter...

en ny pastor till vår församling. Vi har två kyrkor, en i Vårgårda och en i Herrljunga. I dessa kyrkor möts församlingen, människor som längtar efter ännu mer av Gud. Men vi saknar någon som leder verksamheten och håller ihop oss, så att vi alla går åt samma håll, samtidigt.

Om tjänsten

Vi förutsätter att du sätter Gud främst och vi vill att du har en passande utbildning och erfarenhet som pastor/ledare i en församling och att du trivs med att arbeta med människor i alla åldrar. Tillsammans med församlingens ledarskap är du den som driver församlingens vision och riktning framåt. Vidare ser vi gärna att du vill driva vår ungdomsverksamhet som börjat växa.

I tjänsten ingår naturligtvis att predika i gudstjänster samt att planera och samordna församlingens verksamheter där behovet finns. Med en lagom liten församling vet vi att det är bra att kunna lite om mycket men att ingen kan kunna allt. Vi är måna om att tjänsten utformas av oss tillsammans så att både dina och våra gåvor kommer till sin rätt.

Vi värderar förmåga att leda och vilja att engagera sig högt. Dessutom önskar vi att du är beredd att arbeta i verkligheten och vill utveckla församlingen tillsammans med oss och skapa nya kontakter i samhället.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansökan skickar du till info@vargarda.pingst.se

Publicerad: 30 augusti 2018.

Ansökningar behandlas löpande, så sök gärna idag.

Sysselsättningsgrad: deltid.

Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Tillträde enligt överenskommelse.

Tillgång till egen bil och körkort erfordras då resor förekommer i tjänsten.

För vidare frågor om tjänsten eller församlingen är du varmt välkommen att kontakta:

Sandra Olofsson

ordförande 0733–40 38 82